AI cheating and AI unrealistic attitude in FIFA 20

I'm in my 3rd season in Career Mode and from the middle of this third season, it doesn't even look like football as it is played in real life because the players are so superhuman. Not always, it's completely random in fact.
In Career Mode I won the Champions League by beating successively: FC Barcelona, ​​then Manchester City then Liverpool in the Final.
I then participate with a national selection at the 2022 World Cup and I play against the Canada team, all of whose players played even better than the players from the Clubs mentioned above.
It's just totally stupid and above all totally unrealistic!
Their skills gave me the impression of playing against aliens equipped with four lungs each so strong and tireless they were!
In addition, and as if that were not yet enough, the AI ​​manages to whistle faults and make faults on our own to our players to whistle a penalty or a free kick which in 80% of cases results in. ..a goal !
In addition, the AI ​​slows down the players I control when I am in a favorable situation to allow the players of the opposing team to intervene on my player or the ball.
It's sure that way it's easier to win for the AI ​​-)
Have the people who develop FIFA ever played football in real life?
Objectively I don't think so! And this is the whole problem!
In real life for me, I have played football for many years and have played several full championship seasons + international tournaments and all the training that goes with it of course.
So I have the weakness to think that I know a little about Football -)
If you have a rational explanation, I'm curious to hear it!

J'en suis à ma 3ème saison en Mode Carrière et à partir du milieu de cette troisième saison, cela ne ressemble même plus à du football tel qu'il se pratique en vrai tellement les joueurs sont surhumains. Pas toujours, c'est complètement aléatoire en fait.
En Mode carrière j'ai gagné la Champions League en battant successivement: le FC Barcelone, puis Manchester City puis Liverpool en Finale.
Je participe ensuite avec une sélection nationale à la Coupe du Monde 2022 et je joue contre l'équipe du Canada dont tout les joueurs jouaient encore mieux que les joueurs des Clubs cités au dessus.
C'est juste totalement stupide et surtout totalement irréaliste !
Leurs compétences me donnait l'impression de jouer contre des extra-terrestres équipés de quatre poumons chacun tellement ils étaient forts et infatigable !
De plus et comme si cela ne suffisait encore pas, l'IA s'arrange pour siffler des fautes et faire faire tout seul des fautes à nos joueurs pour siffler un pénalty ou un coup-franc qui dans 80 % des cas se traduit par...un BUT !
Par ailleurs l'IA ralenti les joueurs que je contrôle lorsque je suis en situation favorable pour permettre aux joueurs de l'équipe adverse d'intervenir sur mon joueur ou le ballon
C'est sur que comme ça c'est plus facile de gagner pour l'IA -)
Les gens qui développent FIFA ont-ils déjà joué au football dans la vraie vie ?
Objectivement je ne le pense pas ! Et c'est bien là tout le problème !
Dans la vraie vie pour ma part, j'ai joué de nombreuses années au football et j'ai disputé plusieurs saisons de championnat complètes + des tournois internationaux et tous les entrainements qui vont avec bien sur.
J'ai donc la faiblesse de penser que je connais un peu ce qu'est le Football -)
Si vous avez une explication rationnelle, je suis curieux de l'entendre !
Sign In or Register to comment.